Forum

share your music

Show and Tell

Poprzednia 3 / 6 Następna

Landon205

#41 ·

1 likes
Well, I wish you luck. Hope it goes well.
-- (marchoffmann):
I in fact planned to. In october, likely at the 28th where if it goes right I'm responsible for an evening gathering at church.

--
Let the stars be your guide. Let your mind just relax. And when in doubt, meditate.

ferre

#42 ·

@32 is a beautiful song, is it normal to tear up at this? I did.
Vox tech, trust us.

ArcticMoon

#43 ·

Transcription

C'est la vie, she sang to me, je me rappelle, j'étais petit, I was just a little boy, but I remember, la mélodie, la mélodie C'est comme ci, c'est comme ça, c'est en haut et en bas, it goes up, it goes down, and around, and around, qu'est-ce que c'est rare, oui c'est rare, me voici, me voilà, j'en ai un, deux, trois C'est la la la la la vie, c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la, la la la la la C'est la la la la la vie, c'est la vie, et quel miracle, sometimes in love, sometimes misérable, and us to hear my mama's voice inside of me, la mélodie, la mélodie C'est comme ci, c'est comme ça, c'est en haut et en bas, it goes up, it goes down, and around, and around, qu'est-ce que c'est rare, oui c'est rare, me voici, me voilà, j'en ai un, deux, trois C'est la la la la la la vie, c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la, la la la la la, la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie C'est la la la la la la vie, c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie C'est la la la la la la la la la vie, oui c'est la vie, la vie en rose, la vie en noir, oh des oies de confrères, non c'est une entête heureuse, it goes la la la la la vie, oui c'est la la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la vie, oui c'est la vie, oui c'est la la la la la vie, oui c'est la la la vie

"As I watch this generation try to rewrite history, one thing I'm sure of is that it will be misspelled and have no punctuation."

ArcticMoon

#44 ·

Transcription

Heb ik jou al gezegd dat die glimlach je weer mooi staat Net als de kleren die je draagt vandaag En heb ik jou al gezegd dat mijn hart nog steeds op pols slaat Als jij hier zo voor me staat Oh, die blik in je ogen, die heb ik niet nodig Beloof me, ga nooit bij me weg Want ik weet niet wat ik zonder je moet Ook al zeg ik het jou niet altijd Ik hoop dat jij het voelt Want ik weet niet wat ik zonder je moet Dus blijf alsjeblieft dicht bij mij Heel dicht bij mij Wat je ook doet Heb ik jou al gezegd Dat ik nog steeds na al die jaren Niet anders kan dan staren naar jou Heb ik jou al eens gezegd Dat ik jou nooit zal verlaten Blijf in de meest donkere dagen bij jou Oh, die blik in je ogen, die heb ik niet nodig Beloof me, ga nooit bij me weg Want ik weet niet wat ik zonder je moet Oh, die blik in je ogen, die heb ik niet altijd

"As I watch this generation try to rewrite history, one thing I'm sure of is that it will be misspelled and have no punctuation."

ArcticMoon

#45 ·

Transcription

Önskar Kunde hindra det som händer omkring oss Önskar att vi alla hade chansen att få leva i frid En tid Sett så många stjälar lida Leva på en dröm om ett värld Ditt liv Tänk dig världen fri från mörkret vi skapar Om vi kunde vakna och se vad vi gör Tänk dig världen fri från alla gränser Och från alla bränder Allt vi slagits för Önskar Vi kunde vakna Hålla våra drömmar Och riva alla murar Vi har kvar Tiden Torkar inga tårar Om vi alltid målar Samma sak Önskar att vi alla hade chansen att få leva i frid En tid Önskar att vi alla hade chansen att få leva i frid En tid Sett så många stjälar lida Leva på en dröm om ett värld Textat av Karin Schill.

ArcticMoon

#46 ·

Transcription

Nu när åda vindar visslar utanför Finns inga änglar kvar som sjunger ut i kör För vold över vallar är det enda som jag hör när Hårda vindar viner utanför Och även moln som täcker hela horisonten Spolas bort efter regnet har fallit ner Och jag finns där för att ta dig oskad genom stormen För efter regn kommer alltid solsken Älskling somna om, snälla sov lite till Och låt världen utanför passera blind Det finns hopp för oss som vill leva varje dag Livet kan vara underbart Jag har letat efter landet som jag minns Jag har frågat mig om det ens längre finns Det som tog emot min far Där han fostrat fyra barn Undrar om det landet ens finns kvar Och även moln som täcker hela horisonten Spolas bort efter regnet har fallit ner Och jag finns där för att ta dig oskad genom stormen För efter regn kommer alltid solsken Älskling somna om, snälla sov lite till

ArcticMoon

#47 ·

1 likes
Transcription

Fekete szeme Feliratok az Amara.org közösségétől Feliratok az Amara.org közösségétől Feliratok az Amara.org közösségétől Feliratok az Amara.org közösségétől

ArcticMoon

#48 ·

Transcription

Ik ben een schilderij met een schuddering Ik ben een auto met een kras Ik ben de kraan die maar blijft likken Ik ben niet in wie ik was Ik ben de deur die maar blijft kraken Ik ben de beker met de borst Ik ben het lampje dat soms flikkelt Ik ben niet meer wie ik was Want ik heb nog veel te geven, oh Ik draag mijn liedtekens met God Ik heb er net zoveel als iedereen Alleen heb ik ze niet weg gorgeous Je suis le manteau qui ne se ferme pas Je suis le radio qui pleure Je suis quelque chose qui ne marche plus Ik ben niet meer danser vore Ik ben de vloer die niet gelijk leert Pas pour toujours Want ik bevrijd me van alle zorgen en de tranen Ja, ondanks alles ga ik door Want ik heb nog veel te geven, hoor Ik draag mijn leertekens met trots Ik heb er net zoveel als iedereen Alleen heb ik ze niet verstoord Zie je de schoonheid in de schade? Zie je de rijkdom in gebrek? Lijm je de baster met genade? Of hou jij jezelf weer voor de gek? Want ik heb nog veel te geven, hoor Ik draag mijn leertekens met trots Ik heb er net zoveel als iedereen

ArcticMoon

#49 ·

Well, as you see I have a wide musical taste. Although I don't know how we are supposed to post music here when this thing has a limit :D

ArcticMoon

#50 ·

Transcription

Har någon tagit min plats i himmelen? Sitter någon bredvid dig? Hoppas någonstans det finns plats för mig För jag var förstörd redan innan dig Förstår att du valde att gå Han som jag var, var inte bra för dig Är som vi aldrig fanns Jag vill inte veta Vem som håller din hand ikväll För jag har slutat leda För det finns ingen som är som dig Hur ska jag ta mig vidare utan dig nu? Du ångrar allt jag är till Men om du börjar tveka Så finns jag kvar där du lämnar mig Stjärnor i plast över sängen Och jag var någon annanstans I soliga maj När du bara försvann Har bara ditt armband kvar Jag vill inte veta Vem som håller din hand ikväll För jag har slutat leda För det finns ingen som är som dig Hur ska jag ta mig vidare utan dig? Du ångrar allt jag är tillbaka till dig Du ångrar allt jag är tillbaka till dig Men om du börjar tveka Så finns jag kvar där du lämnar mig Jag väntar på dig Jag borde ha lyssnat Jag borde ha kysst dig Men fan att jag inte var där Jag vill inte veta Jag vill inte veta Vem som håller din hand ikväll För jag har slutat leda

ArcticMoon

#51 ·

Transcription

1, 2, 3, 4 1, 2, du sparkar i bröstet Men huvudet var någon annanstans Du låg ändå, men någonting var brutet Ja, nästan allt var i obalans Och du sa, vem fan bryr sig om en hitter i behåll Det spelar ändå ingen roll när det är så långt att tala om För jag var där, jag kan berätta hur det var Vi ville vara någonting Mer än bara bra att ha Jag minns för jag var där I drömmen om något stort Det tar väl några smällar innan man säkert hör ihop Jag hade mitt fönster på gaven av huset Jag såg inte mycket, mer än en mur Hotellet med tjester som vinglar i ruset Så fort vi fick chansen så drog vi ut Till ett kraftverk i den svartaste hälfen Där vi ristade in våra namn Och jag tror inte ens att de undrade var vi var Någonstans Men jag var där, jag kan berätta hur det var Vi ville vara någonting Mer än bara bra att ha Jag minns för jag var där I drömmen om något stort Det tar väl några smällar innan man säkert hör ihop Jag minns för jag var där

ArcticMoon

#52 ·

Transcription

Ik heb zo lang gedacht dat het voor altijd was Zo vaak gezegd hoe goed je bij me past Nu streel ik de plek waar je jaren lag En wacht hier alleen op een nieuwe dag Gooi onze foto's uit je telefoon Doe alsof ik nooit in jouw hart heb gewoond Ik zal altijd weten wie of waar je bent Hoe hard je ook reed En je hebt geen idee wat je met me doet Jij was voor mij mijn lust, mijn levensbloed Ik zag ons al samen op een bankje aard Maar zit hier alleen en ik heb het koud Gooi onze foto's uit je telefoon Doe alsof ik nooit In jouw hart heb gewoond Ik zal altijd weten wie of waar je bent En ik wil niet van je horen Hoe het leven verder gaat Wat heb ik aan die woorden Als ik niet meer besta Ik zal altijd weten wie of waar je bent Hoe hard je ook reed En ik zal altijd weten wie of waar je bent Ik zal altijd weten waar jij bent Dat je ook reed Wat is er nu zo anders Dat jij niet meer gelooft In ons leven samen Wat heeft ons beloofd? Al onze dromen en eeuwige trouw, wat moeilijk.

Landon205

#53 ·

Well, I ike it. Will this be posted on your blog at some point?
-- (ArcticMoon):
Well, as you see I have a wide musical taste. Although I don't know how we are supposed to post music here when this thing has a limit :D

--
Let the stars be your guide. Let your mind just relax. And when in doubt, meditate.

kezz

#54 ·

what's the song in post 47?

ArcticMoon

#55 ·

Of course not, because it's not my creation. These are random songs I like

-- (Landon205):
Well, I ike it. Will this be posted on your blog at some point?
-- (ArcticMoon):

--

--

ArcticMoon

#56 ·

Phoenix RT - Fekete
It's a hungarian metal song

-- (kezz):
what's the song in post 47?

--

marchoffmann

#57 ·

I just realised this forum, or elten, even shortens down those songs now to about 2m 30s. Man what's this. To large for attaching and to buggy to audio posts lmao
-- (ferre):
@32 is a beautiful song, is it normal to tear up at this? I did.

--

marchoffmann

#58 ·

Dang. Post 44 is quite beautiful from what I hear. What language is that, also hungarian? What's it about

ArcticMoon

#59 ·

Post 44 is in dutch

-- (marchoffmann):
Dang. Post 44 is quite beautiful from what I hear. What language is that, also hungarian? What's it about

--

ArcticMoon

#60 ·

Post 44 is in dutch

-- (marchoffmann):

--

Poprzednia 3 / 6 Następna